Έχει παρατηρηθεί ότι πολλοί οδηγοί μετά από πολύωρη οδήγηση υποφέρουν από το σύνδρομο συνεχόμενης οδήγησης (Σ.Σ.Ο). Αυτό πολλές φορές οφείλετε στη λάθος ρύθμιση του καθίσματος καθώς και πολλά άλλα προβλήματα που έχουν να κάνουν με πόνους στην μέση, τον αυχένα, την οσφυϊκή μοίρα, πονοκεφάλους , πόνους σε ώμους, αγκώνες, καρπούς, ισχία, γόνατα, πέλματα. Επίσης η λάθος ρύθμιση της θέσης οδήγησης έχει την ιδιότητα να μας περιορίζει την ορατότητα μας από το παρμπρίζ καθώς και να μην έχουμε σωστή ορατότητα από τους καθρέπτες. Η λανθασμένη ρύθμιση της θέσης οδήγησης μας κάνει πιο επιρρεπείς στα τροχαία ατυχήματα καθώς και να τραυματιστούμε σοβαρά από ένα τροχαίο.
Έχει παρατηρηθεί πολλοί οδηγοί να οδηγούν με την πλάτη του καθίσματος πολύ ξαπλωμένη λες και είναι έτοιμοι να κοιμηθούν, άλλοι πάλι φέρνουν την πλάτη του καθίσματος πολύ κάθετη και την θέση οδήγησης τόσο κοντά στο τιμόνι που οι κινήσεις τους περιορίζονται σε πολύ μεγάλο βαθμό. Η πολύ κοντινή προς το τιμόνι θέση οδήγησης θέτει την σωματική μας ακεραιότητα σε κίνδυνο από τραυματισμό στην θωρακική περιοχή ή από τον αερόσακο κατά το άνοιγμα του, αντιθέτως η πολύ ξαπλωμένη πλάτη μας παρεμποδίζει την πρόσβαση μας στα χειριστήρια του οχήματος. Η σωστή θέση είναι αυτή που σχηματίζουν τα χέρια με τα πόδια γωνία 100 περίπου μοιρών. Επίσης ο οδηγός θα πρέπει να κάνει την παραμικρή κίνηση χωρίς να χάνει την επαφή η πλάτη του με το κάθισμα.
Ένα άλλο πολύ παρεξηγημένο κομμάτι της θέσεως οδήγησης είναι η ρύθμιση του προσκέφαλου που δεν είναι όπως πολλοί νομίζουν για να ξεκουράζετε το κεφάλι μας αλλά για να στηρίζετε σωστά σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος, πρέπει να είναι πάντα ρυθμισμένο ώστε να αποφύγουμε κάποιο τραυματισμό.
Καλό είναι όλοι μας να αφιερώσουμε λίγα λεπτά από το χρόνο μας ώστε να ρυθμίσουμε το κάθισμα μας.
Ξεκινώντας με την ρύθμιση του καθίσματος το πρώτο πράγμα είναι εάν διαθέτει το κάθισμα ρύθμιση κατ΄ύψος το χαμηλώνουμε τέρμα κάτω και το τραβάμε και όσο πιο πίσω πηγαίνει . ανεβάζουμε το κάθισμα κατ’ ύψος μέχρι το σημείο που η ορατότητα μας θα έχει διορθωθεί αρκετά και μπορούμε να ελέγχουμε όλες τις γωνίες του οχήματος μας. Τώρα τραβάμε το κάθισμα εμπρός μέχρι το σημείο που μπορούμε να πατήσουμε τον συμπλέκτη μέχρι το τέρμα της διαδρομής του και το πόδι μας να μένει ελαφρός λυγισμένο και επιδιορθώνουμε και το ύψος του καθίσματος.
Για να ρυθμίσουμε σωστά την πλάτη του καθίσματος την φέρνουμε όσο πιο κοντά γίνετε στην κάθετη θέση τεντώνουμε τα χέρια μας ευθεία μπροστά και αποκρίνουμε την πλάτη τόσο ώστε οι καρποί μας να ακουμπάνε το επάνω μέρος του τιμονιού.
Το προσκέφαλο πρέπει να είναι ρυθμισμένο να ακουμπάει το πίσω μέρος του κρανίου περίπου στο ύψος των ματιών ώστε να αποφέγευται τραυματισμός του αυχένα σε περίπτωση ατυχήματος .
Στα περισσότερα αυτοκίνητα σήμερα ρυθμίζετε το τιμόνι καθ’ ύψος αλλά και κατά βάθος κατά την ρύθμιση του πρέπει να προσέξουμε να μην κρύβονται τα όργανα του ταμπλό αλλά και δεν πρέπει να είναι κοντά στα πόδια μας για να μην εμποδίζονται οι κινήσεις μας.
Ένα πολύ βασικό σημείο που πρέπει να δώσουμε μεγάλη προσοχή είναι στην ζώνη ασφαλείας. Σε όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα οι ζώνες ασφαλείας ρυθμίζετε καθ’ ύψος , έτσι ρυθμίζουμε την ζώνη ασφαλείας να μην ακουμπάει στον ώμο μας γιατί υπάρχει κίνδυνος εξάθρωσης αλλά ούτε να ακουμπάει το λαιμό μας γιατί υπάρχει κίνδυνος τραμαυτισμού του αυχένα. Η ζώνη ασφαλείας πρέπει να είναι ανάμεσα στον λαιμό και τον ώμο.
Αμέσως μόλις ρυθμίσουμε το κάθισμα μας πρέπει να ρυθμίσουμε τον εσωτερικό καθρέπτη για να βελτιώσουμε την ορατότητα μας. Ρυθμίζουμε τον εσωτερικό καθρέπτη να βλέπουμε μέσω του πίσω τζαμιού τον δρόμο σε μακρινή απόσταση ακριβώς πίσω μας και δεξιά μας, επίσης μεγάλη βοήθεια θα μας δώσει ο εξωτερικός δεξιός καθρέπτης.Ο εξωτερικός αριστερός καθρέπτης ρυθμίζετε ώστε να δείχνει μεγάλη απόσταση πίσω μας και αριστερά, όταν έχουμε ρυθμίσει σωστά των αριστερό καθρέπτη μας στην κάτω δεξιά γωνία του καθρέπτη να βλέπουμε την αριστερή πλευρά του αυτοκινήτου μας.
Έχει παρατηρηθεί πολλοί οδηγοί να οδηγούν με την πλάτη του καθίσματος πολύ ξαπλωμένη λες και είναι έτοιμοι να κοιμηθούν, άλλοι πάλι φέρνουν την πλάτη του καθίσματος πολύ κάθετη και την θέση οδήγησης τόσο κοντά στο τιμόνι που οι κινήσεις τους περιορίζονται σε πολύ μεγάλο βαθμό. Η πολύ κοντινή προς το τιμόνι θέση οδήγησης θέτει την σωματική μας ακεραιότητα σε κίνδυνο από τραυματισμό στην θωρακική περιοχή ή από τον αερόσακο κατά το άνοιγμα του, αντιθέτως η πολύ ξαπλωμένη πλάτη μας παρεμποδίζει την πρόσβαση μας στα χειριστήρια του οχήματος. Η σωστή θέση είναι αυτή που σχηματίζουν τα χέρια με τα πόδια γωνία 100 περίπου μοιρών. Επίσης ο οδηγός θα πρέπει να κάνει την παραμικρή κίνηση χωρίς να χάνει την επαφή η πλάτη του με το κάθισμα.
Ένα άλλο πολύ παρεξηγημένο κομμάτι της θέσεως οδήγησης είναι η ρύθμιση του προσκέφαλου που δεν είναι όπως πολλοί νομίζουν για να ξεκουράζετε το κεφάλι μας αλλά για να στηρίζετε σωστά σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος, πρέπει να είναι πάντα ρυθμισμένο ώστε να αποφύγουμε κάποιο τραυματισμό.
Καλό είναι όλοι μας να αφιερώσουμε λίγα λεπτά από το χρόνο μας ώστε να ρυθμίσουμε το κάθισμα μας.
Ξεκινώντας με την ρύθμιση του καθίσματος το πρώτο πράγμα είναι εάν διαθέτει το κάθισμα ρύθμιση κατ΄ύψος το χαμηλώνουμε τέρμα κάτω και το τραβάμε και όσο πιο πίσω πηγαίνει . ανεβάζουμε το κάθισμα κατ’ ύψος μέχρι το σημείο που η ορατότητα μας θα έχει διορθωθεί αρκετά και μπορούμε να ελέγχουμε όλες τις γωνίες του οχήματος μας. Τώρα τραβάμε το κάθισμα εμπρός μέχρι το σημείο που μπορούμε να πατήσουμε τον συμπλέκτη μέχρι το τέρμα της διαδρομής του και το πόδι μας να μένει ελαφρός λυγισμένο και επιδιορθώνουμε και το ύψος του καθίσματος.
Για να ρυθμίσουμε σωστά την πλάτη του καθίσματος την φέρνουμε όσο πιο κοντά γίνετε στην κάθετη θέση τεντώνουμε τα χέρια μας ευθεία μπροστά και αποκρίνουμε την πλάτη τόσο ώστε οι καρποί μας να ακουμπάνε το επάνω μέρος του τιμονιού.
Το προσκέφαλο πρέπει να είναι ρυθμισμένο να ακουμπάει το πίσω μέρος του κρανίου περίπου στο ύψος των ματιών ώστε να αποφέγευται τραυματισμός του αυχένα σε περίπτωση ατυχήματος .
Στα περισσότερα αυτοκίνητα σήμερα ρυθμίζετε το τιμόνι καθ’ ύψος αλλά και κατά βάθος κατά την ρύθμιση του πρέπει να προσέξουμε να μην κρύβονται τα όργανα του ταμπλό αλλά και δεν πρέπει να είναι κοντά στα πόδια μας για να μην εμποδίζονται οι κινήσεις μας.
Ένα πολύ βασικό σημείο που πρέπει να δώσουμε μεγάλη προσοχή είναι στην ζώνη ασφαλείας. Σε όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα οι ζώνες ασφαλείας ρυθμίζετε καθ’ ύψος , έτσι ρυθμίζουμε την ζώνη ασφαλείας να μην ακουμπάει στον ώμο μας γιατί υπάρχει κίνδυνος εξάθρωσης αλλά ούτε να ακουμπάει το λαιμό μας γιατί υπάρχει κίνδυνος τραμαυτισμού του αυχένα. Η ζώνη ασφαλείας πρέπει να είναι ανάμεσα στον λαιμό και τον ώμο.
Αμέσως μόλις ρυθμίσουμε το κάθισμα μας πρέπει να ρυθμίσουμε τον εσωτερικό καθρέπτη για να βελτιώσουμε την ορατότητα μας. Ρυθμίζουμε τον εσωτερικό καθρέπτη να βλέπουμε μέσω του πίσω τζαμιού τον δρόμο σε μακρινή απόσταση ακριβώς πίσω μας και δεξιά μας, επίσης μεγάλη βοήθεια θα μας δώσει ο εξωτερικός δεξιός καθρέπτης.Ο εξωτερικός αριστερός καθρέπτης ρυθμίζετε ώστε να δείχνει μεγάλη απόσταση πίσω μας και αριστερά, όταν έχουμε ρυθμίσει σωστά των αριστερό καθρέπτη μας στην κάτω δεξιά γωνία του καθρέπτη να βλέπουμε την αριστερή πλευρά του αυτοκινήτου μας.
Είναι πολύ βασικό τα χέρια στην οδήγηση να είναι και τα 2 πάνω στο τιμόνι και να η γωνία στον αγκώνα να είναι 90μοίρες...!
ΑπάντησηΔιαγραφήστυλ Οδηγών irc ή wrc?
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ θέση οδήγησης είναι ένα από τα πρωταρχικά κεφάλαια στην σωστή οδήγηση. Δυστυχώς, παρατηρείται το φαινόμενο της "ξαπλωμένης" οδήγησης (μεταξύ άλλων φαινομένων), λέγω δε ότι αυτό οφείλεται περισσότερο στην αντίληψη του οδηγού (αυτό που όλοι μας γνωρίζουμε ως "οδηγική παιδεία") και όχι στην άγνοια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγχαρητήρια για το εύστοχο θέμα που δημοσιεύσατε!