Αγαπητοί φίλοι αναγνώστες το σημερινό θεματάκι μας έχει να κάνει με τα turbo που όλοι εμείς που ασχολούμαστε με το κόσμο του αυτοκινήτου γνωρίζουμε και γουστάρουμε τρελά!!!!!!!!Πάμε λοιπόν να ξεκινήσουμε με μια γενική εικόνα για το turbo!
Έχουν περάσει πολλά χρόνια απο τη πρώτη φορά που εμφανίστηκαν οι turbo κινητήρες αρχικά στούς αγώνες και μετέπειτα και στα αυτοκίνητα παραγωγής!
Τι είναι το turbo λοιπόν;
Είναι συσκευή υπέρ-τροφοδότησης αέρα!Τι σημαίνει αυτό;Τροφοδοτεί τον κινητήρα με πεπιεσμένο αέρα,αντί να τον χρησιμοποιεί σε ατμοσφαιρική μορφή!Με τον τρόπο αυτό αυξάνεται κατά πολύ η απόδοση του κινητήρα!
Τα turbo το καταφέρνουν αυτό χρησιμοποιώντας μία φτερωτή συμπίεσης αέρα που περιστρέφεται πολύ γρήγορα με περισσότερο από 100.000 rpm!
Η φτερωτή παίρνει κίνηση από τη ροή καυσαερίων η οποία δίνει κίνηση σε μία δεύτερη φτερωτή που είναι συνδεμένη με το συμπιεστή δια μέσω ενός σταθερού άξονα!
Αν θέλουμε να κάνουμε ένα turbo να λειτουργεί σωστά και αποτελεσματικά πρέπει να λάβουμε υπόψιν μας πολλές επιλογές και μεταβλητές!Κυρίως πρέπει να συμφωνεί και να ταιριάζει με τα χαρακτηριστικά του εκάστοτε κινητήρα!
Γιατί να προτιμήσετε turbo αντί για μηχανικό συμπιεστή ή νίτρο;
.jpg)
Όποιο τρόπο βελτίωσης κι αν διαλέξουμε με σκοπό την αύξηση ιπποδύναμης του κινητήρα υπάρχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα φυσικά!
1: οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες έχουν το πλεονέκτημα ότι έχουν απλούστερη λειτουργία και καλή απόκριση σε σχέση με το turbo ωστόσο είναι πιο δύσκολο να τους βελτιώσεις.
2: τα μοτέρ με κομπρέσορα τώρα έχουν παρόμοια απόκριση και καλή απόδοση με τα ατμοσφαιρικά,παράγουν όμως λιγότερη δύναμη και είναι λιγότερο αποτελεσματικά!Όσον αφορά τη βελτίωση είναι δυσκολότερα στην τοποθέτηση και τη τροποποίηση!
3: το νίτρο τώρα όσον αφορά την απόδοση είναι το απόλυτο εξάρτημα,ωστόσο αν το χρησιμοποιείς συχνά κοστίζει.Αν το χρησιμοποιείς δε,σε κάποιο σύστημα έτσι ώστε να μη χρειάζεται να το δουλεύεις μόνο με τσίτα τα γκάζια αλλά προοδευτικά,κοστίζει πάρα πολλά λεφτά που δεν τα διαθέτουν όλοι!
Έν κατακλείδι το συμπέρασμα είναι το εξής: τα turbo αν και υστερούν σε απόκριση σε σχέση με τα υπόλοιπα προσφέρουν πολύ μεγάλα κέρδη σε απόδοση σχετικά εύκολα,με αξιοπιστία και αρκετά χαμηλότερο κόστος!
Οπότε το καλύτερο που έχετε να κάνετε πρίν αποφασίσετε με ποιό τρόπο θα αυξήσετε την ιπποδύναμη του κινητήρα σας είναι να σκεφτείτε όλους τους παράγοντες!Ευκολία-χρήση-κόστος κτλ!
Πάμε τώρα να δούμε τα βασικά εξαρτήματα του turdo:
1:ΚΕΛΥΦΟΣ ΣΥΜΠΙΕΣΤΗ: Εδώ βρίσκεται ο συμπιεστής του αέρα,είναι η συσκευή που μοιάζει με σαλιγκάρι.Είναι σφραγισμένο,με μια εισαγωγή στο κέντρο και μια εξαγωγή στην άκρη του σπιράλ.Βέβαια τα μεγέθη διαφέρουν ανάλογα με τη χρήση για την οποία προορίζεται!
2:ΚΕΛΥΦΟΣ ΤΟΥΡΜΠΙΝΑΣ:Το κέλυφος της τουρμπίνας έχει ανάλογο σχήμα σαλιγκαριού με το κέλυφος του συμπιεστή.Είναι τοποθετημένο ανάμεσα στη πολλαπλή εξαγωγή και το σύστημα εξάτμισης και σκεπάζει τη τουρμπίνα!Τα καυσαέρια κινούνται σε αντίθετη κατεύθυνση με τη ροή του αέρα στο turbo!Τα αέρια εισέρχονται από το άνοιγμα στην άκρη του σαλιγκαριού και εξέρχονται από τη τρύπα που βρίσκεται στο κέντρο.
3:ΦΤΕΡΩΤΗ ΣΥΜΠΙΕΣΤΗ:Είναι μια φτερωτή που ρουφάει τον αέρα μέσα στο συμπιεστή και τον στέλνει στο κινητήρα.Είναι συνδεμένος με σταθερό άξονα με τη φτερωτή της τουρμπίνας.Έτσι όταν τα καυσαέρια περιστρέφουν τη τουρμπινα εκείνη περιστρέφει το συμπιεστή.
4:ΦΤΕΡΩΤΗ ΤΟΥΡΜΠΙΝΑΣ:Η τουρμπίνα είναι μια φτερωτή.Τα αέρια που εισέρχονται μέσα στο κέλυφος τουρμπίνας την περιστρέφουν κι εκείνη περιστρέφει το συμπιεστή.
5:ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΣΩΜΑ: Το σώμα βρίσκεται στο κέντρο του τούρμπο ανάμεσα στο συμπιεστή και τη τουρμπίνα.Στην κορυφή εισέρχεται λάδι υπό πίεση που λιπαίνει και ψύχει τον άξονα και τα ρουλεμάν,επίσης κυκλοφορεί και νερό για καλύτερη ψύξη!
6:ΑΞΟΝΑΣ ΤΟΥΡΜΠΙΝΑΣ:Ο άξονας συνδέει τη τουρμπίνα με το συμπιεστή ο οποίος στηρίζεται με δύο ρουλεμάν ή δαχτυλίδια!
Αυτά πρός το παρόν,θα επανέλθουμε σύντομα με νέο ενδιαφέρον,ελπίζω,θεματάκι!
ΚΑΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ!!!!!!!!
Έχουν περάσει πολλά χρόνια απο τη πρώτη φορά που εμφανίστηκαν οι turbo κινητήρες αρχικά στούς αγώνες και μετέπειτα και στα αυτοκίνητα παραγωγής!
Τι είναι το turbo λοιπόν;

Τα turbo το καταφέρνουν αυτό χρησιμοποιώντας μία φτερωτή συμπίεσης αέρα που περιστρέφεται πολύ γρήγορα με περισσότερο από 100.000 rpm!
Η φτερωτή παίρνει κίνηση από τη ροή καυσαερίων η οποία δίνει κίνηση σε μία δεύτερη φτερωτή που είναι συνδεμένη με το συμπιεστή δια μέσω ενός σταθερού άξονα!
Αν θέλουμε να κάνουμε ένα turbo να λειτουργεί σωστά και αποτελεσματικά πρέπει να λάβουμε υπόψιν μας πολλές επιλογές και μεταβλητές!Κυρίως πρέπει να συμφωνεί και να ταιριάζει με τα χαρακτηριστικά του εκάστοτε κινητήρα!
Γιατί να προτιμήσετε turbo αντί για μηχανικό συμπιεστή ή νίτρο;
.jpg)
Όποιο τρόπο βελτίωσης κι αν διαλέξουμε με σκοπό την αύξηση ιπποδύναμης του κινητήρα υπάρχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα φυσικά!
1: οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες έχουν το πλεονέκτημα ότι έχουν απλούστερη λειτουργία και καλή απόκριση σε σχέση με το turbo ωστόσο είναι πιο δύσκολο να τους βελτιώσεις.
2: τα μοτέρ με κομπρέσορα τώρα έχουν παρόμοια απόκριση και καλή απόδοση με τα ατμοσφαιρικά,παράγουν όμως λιγότερη δύναμη και είναι λιγότερο αποτελεσματικά!Όσον αφορά τη βελτίωση είναι δυσκολότερα στην τοποθέτηση και τη τροποποίηση!
3: το νίτρο τώρα όσον αφορά την απόδοση είναι το απόλυτο εξάρτημα,ωστόσο αν το χρησιμοποιείς συχνά κοστίζει.Αν το χρησιμοποιείς δε,σε κάποιο σύστημα έτσι ώστε να μη χρειάζεται να το δουλεύεις μόνο με τσίτα τα γκάζια αλλά προοδευτικά,κοστίζει πάρα πολλά λεφτά που δεν τα διαθέτουν όλοι!
Έν κατακλείδι το συμπέρασμα είναι το εξής: τα turbo αν και υστερούν σε απόκριση σε σχέση με τα υπόλοιπα προσφέρουν πολύ μεγάλα κέρδη σε απόδοση σχετικά εύκολα,με αξιοπιστία και αρκετά χαμηλότερο κόστος!
Οπότε το καλύτερο που έχετε να κάνετε πρίν αποφασίσετε με ποιό τρόπο θα αυξήσετε την ιπποδύναμη του κινητήρα σας είναι να σκεφτείτε όλους τους παράγοντες!Ευκολία-χρήση-κόστος κτλ!
Πάμε τώρα να δούμε τα βασικά εξαρτήματα του turdo:
1:ΚΕΛΥΦΟΣ ΣΥΜΠΙΕΣΤΗ: Εδώ βρίσκεται ο συμπιεστής του αέρα,είναι η συσκευή που μοιάζει με σαλιγκάρι.Είναι σφραγισμένο,με μια εισαγωγή στο κέντρο και μια εξαγωγή στην άκρη του σπιράλ.Βέβαια τα μεγέθη διαφέρουν ανάλογα με τη χρήση για την οποία προορίζεται!
2:ΚΕΛΥΦΟΣ ΤΟΥΡΜΠΙΝΑΣ:Το κέλυφος της τουρμπίνας έχει ανάλογο σχήμα σαλιγκαριού με το κέλυφος του συμπιεστή.Είναι τοποθετημένο ανάμεσα στη πολλαπλή εξαγωγή και το σύστημα εξάτμισης και σκεπάζει τη τουρμπίνα!Τα καυσαέρια κινούνται σε αντίθετη κατεύθυνση με τη ροή του αέρα στο turbo!Τα αέρια εισέρχονται από το άνοιγμα στην άκρη του σαλιγκαριού και εξέρχονται από τη τρύπα που βρίσκεται στο κέντρο.
3:ΦΤΕΡΩΤΗ ΣΥΜΠΙΕΣΤΗ:Είναι μια φτερωτή που ρουφάει τον αέρα μέσα στο συμπιεστή και τον στέλνει στο κινητήρα.Είναι συνδεμένος με σταθερό άξονα με τη φτερωτή της τουρμπίνας.Έτσι όταν τα καυσαέρια περιστρέφουν τη τουρμπινα εκείνη περιστρέφει το συμπιεστή.
4:ΦΤΕΡΩΤΗ ΤΟΥΡΜΠΙΝΑΣ:Η τουρμπίνα είναι μια φτερωτή.Τα αέρια που εισέρχονται μέσα στο κέλυφος τουρμπίνας την περιστρέφουν κι εκείνη περιστρέφει το συμπιεστή.
5:ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΣΩΜΑ: Το σώμα βρίσκεται στο κέντρο του τούρμπο ανάμεσα στο συμπιεστή και τη τουρμπίνα.Στην κορυφή εισέρχεται λάδι υπό πίεση που λιπαίνει και ψύχει τον άξονα και τα ρουλεμάν,επίσης κυκλοφορεί και νερό για καλύτερη ψύξη!
6:ΑΞΟΝΑΣ ΤΟΥΡΜΠΙΝΑΣ:Ο άξονας συνδέει τη τουρμπίνα με το συμπιεστή ο οποίος στηρίζεται με δύο ρουλεμάν ή δαχτυλίδια!
Αυτά πρός το παρόν,θα επανέλθουμε σύντομα με νέο ενδιαφέρον,ελπίζω,θεματάκι!
ΚΑΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ!!!!!!!!
ευτηχω που εισαστε και εσεις και θα μαθουμε τιποτα.
ΑπάντησηΔιαγραφή