- Την μάρκα και τον τύπο του ελαστικού
- Την διάσταση του ελαστικού
- Τον δείκτη ταχύτητας
- Τον δείκτη φορτίου
- Τον δείκτη φθοράς του ελαστικού
- Τον δείκτη έλξης του ελαστικού
- Τον δείκτη θερμοκρασίας του ελαστικού
- Την μετατροπή πίεσης από psi σε bar
- Την κωδικοποίηση εργοστασίων κατασκευής (DOT)
- Την Ευρωπαϊκή πιστοποίηση
- Την ημερομηνία κατασκευής
v
Το πρώτο πράγμα που θα δούμε με μεγάλα και ευδιάκριτα
γράμματα στο πλαϊνό του ελαστικού μας είναι η φίρμα του ελαστικού και το μοντέλο
του ελαστικού
Δείκτης ταχύτητας
|
Μέγιστη ταχύτητα (km/h)
|
Δείκτης ταχύτητας
|
Μέγιστη ταχύτητα (km/h)
|
Δείκτης ταχύτητας
|
Μέγιστη ταχύτητα (km/h)
|
A1
|
5
|
E
|
70
|
S
|
180
|
A2
|
10
|
F
|
80
|
T
|
190
|
A3
|
15
|
G
|
90
|
H
|
210
|
A4
|
20
|
J
|
100
|
V
|
240
|
A5
|
25
|
K
|
110
|
VR
|
>210
|
A6
|
30
|
L
|
120
|
ZR
|
>24O
|
A7
|
35
|
M
|
130
|
W
|
270
|
A8
|
40
|
N
|
140
|
Y
|
300
|
B
|
50
|
PP
|
150
|
ZR+W
|
270
|
C
|
60
|
Q
|
160
|
ZR+Y
|
300
|
D
|
65
|
R
|
170
|
ZR+Yπ.χ95Y
|
>300
|
v
Ακολουθεί ο δείκτης φορτίου που αναφέρει το μέγιστο
φορτίο που μπορεί να λειτουργήσει σωστά το ελαστικό μας αναγράφετε δίπλα στον τύπο
του ελαστικού και πριν τον δείκτη ταχύτητας. Πιο κάτω ακολουθεί ένας πίνακας με
τους δείκτες φορτίου
δείκτης φορτίου
|
Μέγιστο βάρος
(κιλά)
|
δείκτης φορτίου
|
Μέγιστο βάρος
(κιλά)
|
δείκτης φορτίου
|
Μέγιστο βάρος
(κιλά)
|
δείκτης φορτίου
|
0
|
45
|
56
|
224
|
112
|
1,120
|
168
|
1
|
46.2
|
57
|
230
|
113
|
1,150
|
169
|
2
|
47.5
|
58
|
236
|
114
|
1,180
|
170
|
3
|
48.7
|
59
|
243
|
115
|
1,215
|
171
|
4
|
50
|
60
|
250
|
116
|
1,250
|
172
|
5
|
51.5
|
61
|
257
|
117
|
1,285
|
173
|
6
|
53
|
62
|
265
|
118
|
1,320
|
174
|
7
|
54.5
|
63
|
272
|
119
|
1,360
|
175
|
8
|
56
|
64
|
280
|
120
|
1,400
|
176
|
9
|
58
|
65
|
290
|
121
|
1,450
|
177
|
10
|
60
|
66
|
300
|
122
|
1,500
|
178
|
11
|
61.5
|
67
|
307
|
123
|
1,550
|
179
|
12
|
63
|
68
|
315
|
124
|
1,600
|
180
|
13
|
65
|
69
|
325
|
125
|
1,650
|
181
|
14
|
67
|
70
|
335
|
126
|
1,700
|
182
|
15
|
69
|
71
|
345
|
127
|
1,750
|
183
|
16
|
71
|
72
|
355
|
128
|
1,800
|
184
|
17
|
73
|
73
|
365
|
129
|
1,850
|
185
|
18
|
75
|
74
|
375
|
130
|
1,900
|
186
|
19
|
77.5
|
75
|
387
|
131
|
1,950
|
187
|
20
|
80
|
76
|
400
|
132
|
2,000
|
188
|
21
|
82.5
|
77
|
412
|
133
|
2,060
|
189
|
22
|
85
|
78
|
425
|
134
|
2,120
|
190
|
23
|
87.5
|
79
|
437
|
135
|
2,180
|
191
|
24
|
90
|
80
|
450
|
136
|
2,240
|
192
|
25
|
92.5
|
81
|
462
|
137
|
2,300
|
193
|
26
|
95
|
82
|
475
|
138
|
2,360
|
194
|
27
|
97.5
|
83
|
487
|
139
|
2,430
|
195
|
28
|
100
|
84
|
500
|
140
|
2,500
|
196
|
29
|
103
|
85
|
515
|
141
|
2,575
|
197
|
30
|
106
|
86
|
530
|
142
|
2,650
|
198
|
31
|
109
|
87
|
545
|
143
|
2,725
|
199
|
32
|
112
|
88
|
560
|
144
|
2,800
|
200
|
33
|
115
|
89
|
580
|
145
|
2,900
|
201
|
34
|
118
|
90
|
600
|
146
|
3,000
|
202
|
35
|
121
|
91
|
615
|
147
|
3,075
|
203
|
36
|
125
|
92
|
630
|
148
|
3,150
|
204
|
37
|
128
|
93
|
650
|
149
|
3,250
|
205
|
38
|
132
|
94
|
670
|
150
|
3,350
|
206
|
39
|
136
|
95
|
690
|
151
|
3,450
|
207
|
40
|
140
|
96
|
710
|
152
|
3,550
|
208
|
41
|
145
|
97
|
730
|
153
|
3,650
|
209
|
42
|
150
|
98
|
750
|
154
|
3,750
|
210
|
43
|
155
|
99
|
775
|
155
|
3,875
|
211
|
44
|
160
|
100
|
800
|
156
|
4,000
|
212
|
45
|
165
|
101
|
825
|
157
|
4,125
|
213
|
46
|
170
|
102
|
850
|
158
|
4,250
|
214
|
47
|
175
|
103
|
875
|
159
|
4,375
|
215
|
48
|
180
|
104
|
900
|
160
|
4,500
|
216
|
49
|
185
|
105
|
925
|
161
|
4,625
|
217
|
50
|
190
|
106
|
950
|
162
|
4,750
|
218
|
51
|
195
|
107
|
975
|
163
|
4,875
|
219
|
52
|
200
|
108
|
1,000
|
164
|
5,000
|
220
|
53
|
206
|
109
|
1,030
|
165
|
5,150
|
221
|


TRACTION ΑΑ: Σημαίνει ότι το ελαστικό συμπεριφέρθηκε
άψογα και σε βρεγμένη άσφαλτο και σε βρεγμένο μπετό
TRACTION A: Σημαίνει ότι το ελαστικό συμπεριφέρθηκε
ικανοποιητικά και στις δυο επιφάνειες
TRACTION B: Σημαίνει ότι το ελαστικό συμπεριφέρθηκε
ικανοποιητικά σε μια επιφάνεια
TRACTION C: Σημαίνει ότι το ελαστικό είχε
χαμηλή συμπεριφορά και στις δυο επιφάνειες

Temperature A: Είναι ο καλύτερος δείκτης
θερμοκρασίας και δείχνει ότι το ελαστικό άντεξε κίνηση για μισή ώρα με 187 km/h
Temperature B: Δείχνει ότι το
ελαστικό άντεξε κίνηση για μισή ώρα πάνω από 160km/h αλλά δεν έφτασε τα 187km/h
Temperature C: Δείχνει ότι το ελαστικό δεν άντεξε
κίνηση για μισή ώρα με 165km/h
v
Ένας άλλος δείκτης είναι ο δείκτης treadwear είναι
εκείνος που μας δείχνει το ρυθμό φθοράς του πέλματος μετράει από 60 εως 620 με βήματα
των 20 όσο πιο μεγάλος αριθμός τόσο πιο πολλή ζωή έχουν τα λάστιχα από θέμα
φθοράς πέλματος
v
Κωδικοποίηση
εργοστασίου DOT (Department
of Transportation). Αυτός
ο δείκτης αναφέρει σε πιο εργοστάσιο κατασκευάστηκε το ελαστικό σε ποια χώρα
και ποια πόλη , αυτά αναφέρονται στα δυο πρώτα γράμματα που ακολουθούν μετά την
ένδειξη DOT πχ (N5TM)
v
Ένας
άλλος δείκτης πάνω στα ελαστικά μας
είναι η ημερομηνία παραγωγής του ελαστικού. Αναγράφετε με έναν τετραψήφιο
κωδικό όπου τα δυο πρώτα ψηφιά είναι η εβδομάδα παραγωγής και τα επόμενα δυο
είναι το έτος κατασκευης. Π.χ όταν αναγράφετε
3509 σημαίνει ότι το ελαστικό έχει κατασκευαστεί την τριακοστή πέμπτη (35) εβδομάδα
, δηλαδή 35 εβδομάδες δια 4 εβδομάδες ανά μήνα είναι 8.7 μήνες δηλαδή το ελαστικό
κατασκευάστηκε το Σεπτέμβριο του 2009.
v
Για ελαστικά που προορίζονται για χώρες της Ευρώπης
η επιτροπή ενωμένων εθνών έχει ορίσει κάποιες προδιαγραφές , τις γνωστές ECE Regulation 30 και παλιότερα ήταν το Directive 92/23/EEC , κατά πόσο συμμορφώνετε ο κάθε κατασκευαστής
στις προδιαγραφές αποτυπώνετε επάνω στο ελαστικό με το γράμμα “E” ή “e” αποτυπώνετε στο πλαϊνό του ελαστικού μέσα
σε ένα κύκλο ή ένα παραλληλόγραμμο , ακολουθούν ένα ή δυο νούμερα που δηλώνουν
την χώρα που το έλεγξε ακολουθεί ένας εξαψήφιος ή εφταψήφιος αριθμός όπου τα
δυο πρώτα ψηφία είναι το άρθρο πιστοποίησης
και τα υπόλοιπα η εσωτερική κωδικοποίηση του εργοστασίου. Ακολουθεί ένας
πίνακας με τους αριθμούς των χωρών
κωδικός ECE
|
Χώρα πιστοποίησης |
κωδικός ECE
|
Χώρα πιστοποίησης |
1
|
Germany |
25
|
Croatia |
2
|
France |
26
|
Slovenia |
3
|
Italy |
27
|
Slovakia |
4
|
Netherlands |
28
|
Belarus |
5
|
Sweden |
29
|
Estonia |
6
|
Belgium |
30
|
none yet |
7
|
Hungary |
31
|
Bosnia & Herzegovina |
8
|
Czech Republic |
32
|
Latviaη |
9
|
Spain |
33
|
none yet |
10
|
Yugoslavia |
34
|
Bulgaria |
11
|
United Kingdom |
35
|
none yet |
12
|
Austria |
36
|
none yet |
13
|
Luxembourg |
37
|
Turkey |
14
|
Switzerland |
38
|
none yet |
15
|
none yet |
39
|
none yet |
16
|
Norway |
40
|
F.Y.R.O.Macedonia |
17
|
Finland |
41
|
none yet |
18
|
Denmark |
42
|
European Community |
19
|
Romania |
43
|
Japan |
20
|
Poland |
44
|
none yet |
21
|
Portugal |
45
|
Australia |
22
|
Russian Federation |
46
|
Ukraine |
23
|
Greece |
47
|
South Africa |
24
|
Ireland |
|
|
κωδικός ECE
|
Χώρα πιστοποίησης |
κωδικός ECE
|
Χώρα πιστοποίησης |
Μπράβο...πολύ καλό άρθρο!
ΑπάντησηΔιαγραφήνα και καποιες λεπτομερειες που δε ξεραμε!!!!!!! very good
ΑπάντησηΔιαγραφή