
Ένα απο τα πιό βασικά μέτρα πρόληψης τραυματισμού σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο είναι όπως έχουμε δει οι περισσότεροι ο κλωβός ασφαλείας ή αλλίως Roll bar. Το Roll bar προστατεύει την καμπίνα του πληρώματος από στρευλώσεις του αμαξώματος που μπορεί να βλάψουν το πλήρωμα, αυτό το επιτυγχάνουν γιατί πιάνουν το αμάξωμα στα πιό γερά του σημεία, επίσης ο τρόπος που είναι δεμένο το roll bar παίζει πολύ βασικό ρόλο στην ακαμψία του.Τα Roll bar πρέιπει να είναι ομολογκαρισμένα (πιστοποιημένα) και όχι ιδιοκατασκευές.
Ενα άλλο που πρέπει απαραίτητα να περιλαμβάνει ένα τέτοιο αμάξι είναι πυρόσβεση και γενικό διακόπτη ρεύματος. Ο διακόπτης ρεύματος πρέπει να κλείναι και από μέσα και απ'έξω απο το αμάξι (για να μπορούν να το κλείνουν και οι κριτές ή ακόμα και οι θεατές σε πολλές περιπτώσεις), έξω απο το αμάξι βρίσκονται στο φτερό του οδηγού στο πάνω μέρος. Οι δύο διακόπτες επικοινωνούν μεταξύ τους και όταν κάποιος τραβάει τον διακόπτη που είναι εκτός κλείνει ο διακόπτης που είναι πάνω στο ταμπλό.
Η πυρόσβεση που είναι απαραίτητη είναι στα πόδια του συνοδηγού ένας πυροσβεστήρας ο οποίος είναι χειρός, σε άλλες περιπτώσεις υπάρχει στον απαραίτητο εξοπλισμό και 2ός πυροσβεστήρας που έχει διακόπτη έξω απο το αμάξι δίπλα απο του ρεύματος και ψεκάζει σε 4 μπεκ τα οποία είναι τα 2 στον χώρο του πληρώματος και τα άλλα 2 στο μοτέρ, αυτός ο πυροσβεστήρας τοποθετείται συνήθως πίσω απο το κάθισμα του οδηγού. Στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο της φωτογραφίας υπάρχει μόνο ο χειρός ο πυροσβεστήρας γιατί στους αγώνες αναβάσεων δεν είναι απαραίτητος ο 2ός με τον διακόπτη εκτός, στους αγώνες Ραλλύ και στα σπρίντ είναι απαραίτητος και ο 2ός. Εννοείται ότι η ισχύς των πυροσβεστήρων πρέπει να ισχύει και γι αυτό στον τεχνικό έλεγχο που γίνεται πριν απο τον αγώνα ελέγχουν και αυτό.
Το κάθισμα και οι ζώνες του πληρώματος πρέπει να είναι συγκεκριμένα και ομολογκαρισμένα και αυτά. Οι ζώνες είναι 6 σημείων πλατιές( οι στενές που έβαζαν παλιά έχουν καταργηθεί για αγωνιστική χρήση.).
Το σημείο που πιάνουν οι ζώνες πρέπει απαραίτητα να είναι στο αμάξωμα και ποτέ μεταξύ τους ή στο κάθισμα.
Το κάθισμα πρέπει να έχει την σωστή πλευρική στήριξη και επειδή έχει ημερομηνία λήξης θα πρέπει να είναι σε ισχύ.Αυτό αναγράφεται σε ένα ταμπελάκι που είναι κολλημένο στο πλάι του καθίσματος στο πίσω μέρος, γράφει τον φορέα που το πιστοποίησε και την ημερομηνία λήξης, το κάθισμά της φωτογραφίας έχει έγκριση και για wrc.
Στο κομμάτι του Roll bar που είναι πάνω απο το κεφάλι του πληρώματος είναι καλυμμένο με μαξιλάρια απο καουτσούκ για να είναι πιο μαλακό αν ακουμπήσει τιο κράνος που επίσης είναι στον απαραίτητο εξοπλισμό.
Στα πίσω πλαινά τζάμια αναγράφεται πάντα το ονοματεπώνυμο του πληρώματος και η ομάδα αίματος, αυτό είναι απαραίτητο σε περίπτωση ατυχήματος και σοβαρού τραυματισμού. Στο αυτοκίνητο της φωτογραφίας αναγράφεται μόνο του οδηγού επειδή είναι αυτοκίνητο αναβάσεών και δεν τρέχει συνοδηγός, στην περίπτωση που στο πλήρωμα υπάρχει και συνοδηγός τότε αναγράφεται και το δικό του ονοματεπόνυμο και η ομάδα άιματος, στο αριστερό τζάμι κάτω απο του οδηγού και στο δεξί πάνω απο του οδηγού.
Κάθε αυτοκίνητο πριν τον αγώνα περνάει τεχνικό έλεγχο που ελέγχονται όλα τα παραπάνω και αφού τηρούν όλους τους κανονισμούς τότε ''αποκτούν'' ένα ακόμη αυτοκόλλητο απο τον έφορο που γράφει ότι εγκρίθηκε, σε ποιά κατηγορία αγωνίζεται και τον αριθμό συμμετοχής
Το συγκεκριμένο αυτοκόλλητο είναι απο την ανάβαση πορταριάς και μας λέει ότι πέρασε τον τεχνικό έλεγχο, αγωνίζεται στην κατηγορία εΝ2 με τον αριθμό 7 στις πόρτες.
Ευχαριστούμε πάρα πολύ τον Παναγιώτη Σμυρναίο για την παραχώρηση του αυτοκινήτου και για τον πολύτιμο χρόνο που μας διέθεσε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου