Πολλές φορές όλοι μας έχουμε συναντήσει νύχτα στους
ελληνικούς δρόμους οχήματα
με τα φώτα να στραβώνουν τους απέναντι οδηγούς (δεν αναφέρομαι βέβαια σε κάποιος ανεγκέφαλους που οδηγούν νύχτα και εχουν ανάψει μόνο ένα λαμπάκι και αυτό από τα φώτα θέσεως και νομίζουν ότι οι άλλοι τους βλέπουν !!!!!!!.). Εδώ θα αναπτύξουμε το πώς μπορούμε να ρυθμίσουμε τα φώτα μας ώστε να οδηγούμε την νύχτα με ασφάλεια αλλά και σεβασμό προς τους άλλους οδηγούς.

Λοιπόν το πρώτο πράγμα πριν αρχίσουμε να ρυθμίζουμε τα φώτα μας είναι να γνωρίζουμε καλά το μηχανισμό ρύθμισης στο πίσω μέρος του φαναριού, και ότι απορίες έχουμε να κοιτάξουμε τις οδηγίες από το εγχειρίδιο του αυτοκινήτου μας. Αφού έχουμε κατανοήσει και λύσει όλες μας τις απορίες σχετικά με τον μηχανισμό ρύθμισης βρίσκουμε ένα τοίχο ανοιχτού χρώματος σε σκοτεινό σημείο (π.χ γκαραζ) και τοποθετούμε το αυτοκίνητο μας σε απόσταση 6
-7 μέτρων με αναμένη την μικρή σκάλα ( φώτα πορείας). Μετράμε με ένα μέτρο
80 cm στο τοίχο και το σημειώνουμε με τέτοιο τρόπο ώστε να το βλέπουμε από το αυτοκίνητο μας καθαρά (π.χ μαρκαδόρος). Ανοίγουμε το καπό του κινητήρα και με τους κοχλίες ρύθμισης φέρνουμε την δέσμη των φώτων στο σημάδι που έχουμε κάνει στο τοίχο, ρυθμίζουμε την δεξιά δέσμη να φωτίζει λίγο πιο ψηλά ώστε να φωτίζει καλύτερα χωρίς όμως να ενοχλεί. Οι κατασκευαστές έχουν μεριμνήσει για όταν φορτώνουμε το αυτοκίνητο με μεγάλο βάρος, και αυτό κάθετε λόγω βάρους να τοποθετήσουν ένα διακόπτη 3, συνήθως θέσεων, ώστε να κατεβαίνουν λίγο τα φώτα μέσα από την καμπίνα οδήγησης για να μην στραβώνουμε τους άλλους οδηγούς. Έτσι λοιπόν πριν κάνουμε την πιο πάνω ρύθμιση, πρέπει να έχουμε τοποθετήσει αυτό το διακόπτη στην θέση 0. Ένα καλό κολπάκι (πιο πολύ για
xenon φώτα)είναι να κάνουμε την ρύθμιση στην θέση 1 ώστε όταν είναι στο 0 να φωτίζουν λίγο πιο μακριά άρα λίγο καλύτερα. Αν ενοχλούμαι ώμος τους απέναντι οδηγούς τότε βάζουμε στην θέση 1 όπου και η κανονική του ρύθμιση.
Ένα άλλο σημείο που πρέπει να προσέχουμε κατά την νυχτερινή οδήγηση είναι να μην κάνουμε άσκοπη χρήση στους προβολείς ομίχλης γιατί είναι εξίσου ενοχλητικοί με τα κακορυθμισμένα φώτα εκνευρίζοντας έτσι τους άλλους οδηγούς
Καλα, τωρα θα τηρησουν την συμβουλη να μην αναβουν τα προβολακια ομιχλης ... μα ακριβως γι' αυτο το αγορασαν ! Για να τα αναβουν ... αφου τα εχουν ! Και αναβουμε πρωτα τα προβολακια ομιχλης, μεχρι να σκοτεινιασει ΕΝΤΕΛΩΣ και υστερα το σκεφτομαστε αν αναψουμε και τα φωτα πορειας ... βλεπεις, ο λογαριασμος της ΔΕΗ ανεβαινει με καθε χρηση τους ! Σε Ελληνες μιλατε, οχι σε Ελβετους ! χαχαχαχα
ΑπάντησηΔιαγραφήπολυ ωραια ολα αυτα που λετε αγαπητοι φιλοι!το θεμα ειναι να τα εφαρμοσουμε κιολας!ειναι πολυ ασχημο να οδηγεις και να σε τυφλωνει ο αλλος απο απεναντι μπορει να σκοτωθεις!θελω κι εγω να ρυθμισω τα δικα μου γιατι κατι παιζει με τα xenon!κανουν μια σκια στη μεση!
ΑπάντησηΔιαγραφήκανεις λαθος.. οσα αυτοκινητα εχουν αναμενους τους προβολης ομιχλης γινεται επειδη ετσι τους εδειξαν απο την αντιπροσωπεια να αναβουν τα φωτα και δεν ξερουν καν πως σβηνουν.. κατι μπαρμπαδες και ξανθιες οδηγοι
ΑπάντησηΔιαγραφή