Η SKODA είναι μία από τις αρχαιότερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου και από το 1990 ανήκει στον όμιλο Volkswagen. Εκπροσωπείται σε όλο τον πλανήτη εκτός Βορείου Αμερικής

Η καταγωγή της Skoda ξεκινά από το 1885 στο Mlada Boleslav στην σημερινή Τσεχία, από τον Vaclav Laurin και Vaclav Klement ιδρυτες της εταιριας Laurin & Klement οπου αρχικα ασχολήθηκαν με την κατασκευή ποδηλάτων για 10 χρονια. Το 1898 κατασκευάζουν την πρώτη τους μοτοσικλέτα σε πειραματικό στάδιο, το 1890 κατασκευάζουν την Slavia, που εξάγεται στο εξωτερικό.
Το 1905 παρήγαγαν το πρώτο αυτοκίνητο, το Voiturette A, η κατασκευη μοτοσικλετων εγκαταλείπετε και αυξάνεται η παραγωγή αυτοκινήτων. Στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο η Skoda ασχολείται με την παραγωγή στρατιωτικών οχημάτων, ενώ αργότερα κατασκεύαζε φορτηγά.
Μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, ξεκίνησε την παραγωγή φορτηγών και ημιφορτηγών.Το 1924 όμως αντιμετώπισε οικονομικά προβλήματα και μετα την καταστροφή της εταιρίας από πυρκαγιά αναζητήθηκε συνεργάτης και συγχωνεύτηκε με την Skoda Works. Ετσι η παραγωγή από εδώ και πέρα έγινε με το όνομα SKODA.
Το 1930 κατασκεύασε το Popular,Στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο αναγκάστηκε να δουλεύει για τους Ναζί οπου υποστήριζε την στρατιωτική τους βιομηχανία.
Μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, το εργοστάσιο της SKODA είχε ξαναχτιστεί και ξεκίνησε και πάλι να παράγει αυτοκίνητα. Το 1945 αποσχίστηκε από την μητρική εταιρία SKODA WORKS και δημιουργηθηκε η SKODA AUTO. Το πρωτο αυτοκήνιτο μετα τον πόλεμο ηταν το 1101 γνωστό και ως SKODA TUDOR βασισμένο στην σειρά Popular . Μέχρι το 1960 ακολούθησαν τα 440 Spartak, 445 Octavia, Felicia και 1000 ΜΒ, που εντυπωσίαζαν με την στιβαρότητα και την αντοχή τους.
Ξεκινώντας από το 1964 και το SKODA 1000 MB, τα μοντέλα της SKODA, ήταν πισωκίνητα και με τον κινητήρα τοποθετημένο στο πίσω μέρος. Αυτή η διάταξη είχε ως αποτέλεσμα την καλή οδική συμπεριφορά των SKODA κάτι το οποίο την οδήγησε και σε πολύ καλή πορεία στα διάφορα ράλι
Το 1976 παρουσίασε τα SKODA 105/120 κι αυτά με κίνηση στον οπίσθιο άξονα και τον κινητήρα τοποθετημένο πίσω, όμως πλέον το ψυγείο και ο ανεμιστήρας, ήταν τοποθετημένα μπροστά, εξασφαλίζοντας έτσι καλύτερη ψύξη (όμως οι σωληνώσεις βούλωναν συχνά και τα φαινόμενα υπερθέρμανσης ήταν συχνά), ενώ το ντεπόζιτο μεταφέρθηκε κάτω από τα πίσω καθίσματα.
Μέχρι το 1987 όπου και παρουσίασε το SKODA FAVORIT, είχε παρουσιάσει μοντέλα όπως τα SKODA 130, GARDE, RAPID (TARGET), τα οποία είχαν καλές πωλήσεις, πολύ καλή παρουσία στα ράλι, αλλά και αρκετά προβλήματα αξιοπιστίας.
Το 1987 ήρθε η ανάκαμψη, με το SKODA FAVORIT. Σε αντίθεση με τα προηγούμενα μοντέλα, είχε τον κινητήρα τοποθετημένο μπροστά και κινηση στον εμπρόσθιο άξονα.
Έτσι είχε εξαιρετική πορεία στην Ευρώπη και συνέχισε να παράγεται μέχρι το 1994.
Όπως αναφέρουμε παραπάνω το 1990, η SKODA AUTO, έγινε θυγατρική του VW GROUP.Με την τεχνογνωσία και τις επενδύσεις του VW GROUP, η SKODA άλλαξε ριζικά εικόνα και παρουσίασε αξιόπιστα και ποιοτικά μοντέλα τα οποία έχουν εξαιρετικές πωλήσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου